איזה כיף שאת איתנו : )

רוצה להגדיל את העסק? להתקדם בעבודה?תחשבי על השני

מרים קטנוב

בשבוע שעבר נתתי סדנת שיווק לקבוצת בנות צעירות שסיימו קורס תסרוקות ערב. פתחתי בשאלה: "מדוע באתן לקורס? מה דחף אתכן להירשם?"

כמובן התשובות היו: "כי אני אוהבת את התחום", "יש לי ידיים טובות", "אמא שלי חשבה שזה מתאים". שאלתי, "האם מישהי מכן חשבה לשפר את רמת תחום התסרוקות בעיר? ליצור משהו חדש? לעזור לאימהות בשכונה שלכן שמחפשות מתסרקות בנרות?" התשובה היתה פה אחד "לא".

כך אנחנו, הכי טבעי, חושבים קודם כל על עצמנו.

אבל בשיווק, ובשיתופי פעולה, חובה קדושה לפתוח את הראש ואת הלב, ולהיכנס כמו קרן רנטגן לתוך הנשמה של הצד השני. 

מה הוא מחפש? מה מפריע לו? מה בדיוק יעזור לו? מה האינטרס שלו?

זה נקרא "חשיבה אמפטית" – חשיבה דרך עיני האחר, ולהיכנס לנעליים שלו, ומשם לדבר, לתשאל, ולהציע את השירות שלנו.

אני רוצה לתת לך הדגמה מדהימה של "לפני ואחרי" – מייל שלקוחה שלי כתבה באופן אינטואיטיבי, ומייל שנכתב לאחר החשיבה מתוך העיניים של הצד השני.

הלקוחה שלי, הנדסאית אדריכלות מקצוענית, מעוניינת לפתח שיתוף פעולה עם העיתון המקומי, כך שיפרסם תכנים מקצועיים שלה ללא עלות.

בהתחלה זה נראה כך:

שלום וברכה, בוקר טוב,

אני הנדסאית אדריכלות

יש לי משרד שנותן שרות של הגשת היתרי בניה

יש לי ניסיון רב והכרות עמוקה עם כל המערכת

אני מעוניינת להציע לכם שיתוף פעולה, 

האדם הממוצע לא מכיר את תחום היתרי הבניה ולא יודע איך ההתנהלות בכל התהליך. ובמקרים רבים לא רק שלא הרוויח אלא אפילו נגרם לו נזק שעם מעט ידע והבנה במושגים בסיסיים היה יכול להימנע, בס"ד.

כיום, אזורים רבים בעיר עוברים תהליך של שינוי תב"ע, מה שאומר שאחוזים משמעותיים מאד מהתושבים חושבים/ יחשבו בעתיד הקרוב על תוספת בניה לבית ויצטרכו לבקש היתר בניה. מלבד השכונות שכבר יש בהם אפשרויות בניה ואנשים מנצלים את האפשרות כדבר שבשגרה.

מתוך הצורך וההיכרות בשטח, חשבתי להנגיש לציבור ידע בסיסי וקצת יותר מזה בכל הנושא שנקרא 'היתר בניה', מבחינת החוק, מבחינת ההתנהלות בעירייה, שכנים בבניין משותף ועוד…

אני אכתוב בכל שבוע טור, ואתם תתנו לו את הבמה ללא תשלום.

אני מאמינה שאנשים יתעניינו מאד במידע הזה ויתנו עדיפות לקרוא את העיתון שלכם לפני עיתונים אחרים….

אשמח שתשקלו את הצעתי בכובד ראש,

בתקוה לשיתוף פעולה,

מה דעתך, האם כל זה מעניין את העיתון המקומי?

הנה זה לאחר השינוי שמדבר את האינטרס של הצד השני:

שלום וברכה,

כעלון פרסום משמעותי מאד בבית שמש, ודאי אתם מכירים את הרעיון של שילוב תוכן מקצועי בין הפרסומות.

היום כולם מבינים שתוכן מקצועי בין דפי העלון יגרום לאנשים להכניס את העיתון שלכם הביתה, 

וכך אנשים שמצידם לא מתעניינים בעלוני פרסום, יגלו התעניינות ויחפשו אצלכם את המדור שמעניין אותם.

כיום, עם כמויות העלונים המגברת בוודאי חשוב לכם לבלוט על פני המתחרים שלכם.

אחד הנושאים החמים יותר בעיר זה הרחבה ובניה.

האדם הממוצע לא מכיר את תחום היתרי הבניה ולא יודע איך ההתנהלות בכל התהליך.

ובמקרים רבים לא רק שלא הרוויח אלא אפילו נגרם לו נזק שעם מעט ידע והבנה במושגים בסיסיים היה יכול להימנע, בס"ד.

מתוך הצורך וההכרות בשטח, חשבתי להנגיש לציבור ידע בסיסי ויותר בכל הנושא שנקרא 'היתר בניה', מבחינת החוק, מבחינת ההתנהלות בעירייה, שכנים בבניין משותף ועוד…

אני מאמינה שאנשים יתעניינו מאד במידע הזה ויתנו עדיפות לקרוא את העיתון שלכם לפני עיתונים אחרים….

כהנדסאית אדריכלות בעלת רישיון מקצועי, מוסמכת לעמוד מול העיריה להוצאת היתרי בניה,

אני רוצה להציע לכם שיתוף פעולה –

אני אתן את התוכן המקצועי ואתם תתנו את הבמה.

אשמח שתשקלו את הצעתי בכובד ראש,

בתקוה לשיתוף פעולה…

שמתן לב להבדל, נכון?

חשיבה בשיתוף פעולה: לראות את הדברים דרך עיני האחר

בשיתוף פעולה, אחד האלמנטים המרכזיים להצלחה הוא היכולת לחשוב מתוך נקודת המבט של הצד השני. כשאנחנו מתמקדים רק בעמדות שלנו, אנחנו עלולים לפספס הזדמנויות, להבין לא נכון את צורכי האחרים ואפילו ליצור מתחים מיותרים. במאמר זה נבחן את החשיבות של חשיבה אמפתית בשיתוף פעולה, איך היא יכולה לשפר תהליכים וכיצד ניתן ליישם אותה במצבים שונים.

מהי חשיבה אמפתית?

חשיבה אמפתית היא היכולת להבין ולהרגיש את מה שעובר על אחרים. כשאנחנו מצליחים להיכנס לנעליהם של אחרים, אנחנו יכולים לזהות את הצרכים, הרצונות והחששות שלהם. זה לא אומר שאנחנו מסכימים עם כל דבר, אלא שאנחנו מבינים את ההקשר שלהם.

יתרונות החשיבה האמפתית בשיתוף פעולה

  1. שיפור התקשורת: כשאנו מבינים את נקודת המבט של האחר, התקשורת הופכת ליעילה יותר. זה מאפשר לנו לשאול שאלות רלוונטיות ולהגיב בהתאם.
  2. בניית אמון: כאשר צדדים רואים שהשני מתעניין בהם ומבין את צרכיהם, זה יוצר תחושת ביטחון ואמון, שמקלה על תהליכי שיתוף פעולה.
  3. מניעת קונפליקטים: הבנה מעמיקה של רגשות וצרכים של אחרים יכולה למנוע misunderstandings ויכוחים מיותרים, מה שמוביל לתהליך חלק יותר.
  4. יצירת פתרונות יצירתיים: כשאנחנו מבינים את הצרכים של כל הצדדים המעורבים, אנחנו יכולים לחשוב על פתרונות חדשים שיכולים להתאים לכולם.

משימה לדרך:

כתבי מייל שיתוף פעולה דרך עיני האחר.

בהצלחה!


מרים קטנוב היא מאמנת ליזמות עסקית.

את מוזמנת להגיב למטה, או ישירות למייל של מרים: mk.imunim@gmail.com

תגובה אחת

  1. מאמר מעולה ומאיר עיניים!
    כל כך פשוט ברגע שמבינים את הענין ומשנים את נקודת המבט.
    נהניתי והחכמתי, תודה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לוח חם

מחפשת פעילות שתסגור לך את הפינה? ערכת יצירה לכיתה? לצוות? לבת מצווה? קבלי 10% הנחה באתר של "הרמוניה" ערכות יצירה מדהימות לכל גיל! בלחיצה פה תראי את הקופון שלנו >>>

אולי יעניין אותך גם?

TEMU

חורף בלי 'משעמם לי', חומרי יצירה מ-TEMU

בתיה דויטש

יש לי משהו לומר

ז'אנר של עניות 2024

הילה

חכמת ההמונות

מכירה שדכנים לבעלי פיגור קל?

יעל

נותנת מקום

פרק 39: אם היא הייתה מתקשרת

שרי וולך