היום בבוקר קיבלתי הודעה מאסתי, לקוחה שלי:
"מרים בוקר טוב, אני לא עומדת בעומס… אולי נרווח בין פגישה לפגישה, אני לא מספיקה לעשות כלום!"
לרווח בין פגישה לפגישה זה דבר שלא מקובל עלי. אם המשימות לא מתבצעות יש סיבה אחרת. לכן התקשרתי מיד לאסתי, ושמעתי ממנה ש: היא מעבירה שלוש סדנאות הכשרה בבקרים, בערבים יש לה תלמידות פרטיות, היא גם לא מרגישה טוב, ולכן אין לה זמן להתקדם עם הקמת רשימת התפוצה! ולא עם שליחת הודעות לקבוצה שכבר פעילה! ולא לפנות לשיתופי פעולה!
דבר ראשון שמחתי לראות שכבר 12,000 מהיעד שלנו להכנסה הושגו. אבל הדבר השני שחשבתי עליו מיד, וכך אמרתי לאסתי:
"את מכירה את המשוואה של זמן-כח-כסף, כן? אם אין לך כסף, ויש לך זמן וכח, תשקיעי בפרסום חינמי או זול, וכך תתקדמי בלי לשלם הון תועפות. בדיוק לכן חשבנו על הקמת רשימת תפוצה, שיווק בקבוצה, והקמת שיתופי פעולה – שאינם עולים כסף אך שווים זהב! אבל – אם אין לך זמן, ואין לך כח, אז בבקשה! תתחילי להוציא כסף!!"
מיד בנינו תוכנית שיווק חלופית – פרסום ממושך של חצי עמוד במקומון הכי נחשב לפחות ל-6 שבועות, ושכירת כותבת שיווקית שתנהל את רשימת הדיוור עבורה.
___
בעלות עסק רבות מתחבטות בשאלה – האם ומתי להוציא כסף על העסק? האם זהו בור בלי תחתית? והשאלה הכי גדולה – כמה?? האם יש נוסחה מדויקת כמה צריך להשקיע?
לפני כמה שנים כתבתי את המדריך "20 דרכים לפרסום בחינם" כי אכן האמנתי שאפשר וצריך לעבוד בחינם, לפני שמתחילים לקפוץ למים העמוקים ולהשקיע כסף גדול, שלא תחזירי אותו גם בעוד שנתיים.
היום אני מאמינה בהגדלת ראש, באומץ, ובשיווק ממוקד, ששווה לשלם עליו כסף כדי להחזיר את ההשקעה.
שימי לב!! אין דבר יותר שווה מלהשקיע בו כסף, יותר מאשר העסק שלך! מכיוון שהחזר ההשקעה אמור להיות פי כמה וכמה מהגרעין שטמנת באדמה.
איך מפרסמים בגדול בלי לזרוק כסף לפח?
לעולם אל תפרסמי מודעה יפיפייה וממותגת, אם אין בה הנעה לפעולה. כסף לפח! אל תשקיעי בשלטי חוצות, בשביל מוצר שעולה 300₪ ולא מיועד להמונים. לעולם אל תפרסמי מודעה אחת או שתיים, ותיעלמי. השקיעי חשיבה עמוקה בקהל היעד שלך: איפה הוא נמצא, מה מדבר אליו, ומה הצעד הראשון שאת רוצה שהוא יעשה בעקבות הפרסום.
אם יש לך הצעה ממוקדת, כמו ימי מכירה בסלון פאות, קופון הנחה שווה, שובר לשיחת יעוץ, או כל רעיון ממגנט אחר – אל תהססי! השקיעי בפרסום, שלמי את הכסף בשמחה, פרסמי שוב ושוב ושוב, ותדעי שמדובר בהשקעה שתחזור אלייך בענק בעז"ה. (המלצה חמה שלי – פרסום בשבי רגע מביא כמויות של לידים חמים, ויש לו הוכחות הצלחה ברורות!!)
האם יש נוסחה, כמה להשקיע?
כן, יש. חשבי את הסכום שאת רוצה להרוויח בעסק, וממנו חשבי 20% המיועד לשיווק. לדוג' אם את רוצה להרוויח 100,000 בשנה, השקיעי תקציב שיווק של 20,000₪ שנתי.
אם את רוצה להרוויח 20,000 בחודש (ברוטו) – השקיעי 4,000 בשיווק ופרסום.
כדאי להכיר את המושג ROI Return on Investment – (החזר השקעה)
איך מחשבים את החזר ההשקעה? לכמה אחוז רווח אפשר לצפות?
הנה המשוואה: רווח ברוטו פחות סכום ההשקעה, לחלק לגובה ההשקעה כפול 100 = אחוזי רווח.
לדוג' (20,000-4,000):4,000=16,000:4,000=4*100=400%
זהו אחוז רווח נהדר, אך כמובן שאינו לוקח בחשבון הוצאות נוספות שיש לך על העסק.
כמה זמן זה לוקח עד שהכסף חוזר אלי? ואיפה הכי מתאים לפרסם?
זו שאלה בפני עצמה, שאדבר עליה בזום הקרוב.
הרשמי לוובינר 40 ערוצי שיווק – ותקבלי מידע סופר ממוקד שיאפשר לך לבחור את הערוץ המתאים לך!
בכל זאת מתעקשת לפרסם בחינם? למדריך 20 דרכים לפרסום בחינם לחצי כאן
2 Responses
אני מכירה הרבה מאוד עסקים, שהשקיעו! שפרסמו! בענק!! בשמחה!! והיו בטוחים שההשקעה תחזיר את עצמה בענק.
והיא לא.
העסק לא צמח. הוא נבל. ומת. ונקבר באדמה ביחד עם כל הכסף שהם השקיעו בשמחה ובאמונה.
דווקא הסיפור שהבאת בתחילת הפוסט הוא הדוגמה: היא התחילה בחכמה. וכשפרצה-אז השקיעה כסף.
אבל זה לא מתאים לעסק בתחילת דרכו!!
יפה מאד. מסכימה עם כל מילה. אני רוצה להגיד משהו על זה מזווית קצת אחרת: התרגלנו מבית הספר, שלכל שאלה יש רק תשובה אחת נכונה. ובחיים, מה לעשות?! אנשים שונים, עסקים שונים, מקרים שונים. כל אחד לגופו. אפשר לתת המלצה כללית, אבל כל אחד צריך לקחת את הכלל ולהתאים אותו לשלב שבו הוא נמצא. לא נכון לומר לכולם לפרסם בגדול. ממש לא. גם לא לפרסם ולחכות – זו לא המלצה נכונה.
כל אחת צריכה להחזיר את האמון לעצמה, ולשאול את עצמה: מה השלב שלי בעסק עכשיו? כמה הכי נכון לי להשקיע? מה הלב שלי מרגיש שהכי טוב?
זה לא ביטוח מפני כשלונות, שהם חלק מהתהליך, אבל נותן תשובה עמוקה ואמיתית, וכח לצאת ממשברים ולצמוח שוב.
אשמח לשמוע עוד דעות של אלו שהשקיעו בענק? האם זה היה שווה? לא שווה? ההשקעה חזרה אליכן?