האתר בהרצה, אנחנו יושבים על זה עכשיו...

השנה את מרוויחה! מודל מפתיע לעסק מזווית אחרת

מרים קטנוב

”למה אני לא מספיקה כלום מהמשימות שנתת לי?” היא שואלת שאלה רטורית.

”תראי, זה לא תירוצים. אבל הילדה שלי, מה זה קשה לה לקום בבוקר, ועד שהיא זזה, ועד שאני מארגנת את כולם לצאת, פשוט להזיז אחד אחד. הם נדבקים למקום, ואז בתשע, אני כבר מותשת. מתחילה לעבור על מיילים ולנהל איזשהו תכנון להיום, פתאום למרבה ההלם, אני מגלה שכבר 11.30 ואיך זה שאפילו לא התחלתי?”

”אתמול לא הגעתי לשלוח את המייל לרשימה שלי, כמו שסיכמנו. אל תשאלי מה היה לי. הבן שלי חזר מהחיידר באמצע היום, הרב שלח אותו הביתה כי הוא לא הביא ספר. עד שקלטתי מה קרה ועד שהתאוששתי עם 2 כוסות קפה, לא יכולתי יותר להתרכז בעבודה”.

”תראי, אני סוגרת את הדלת של החדר ומתחילה לעבוד. אבל איך אפשר להישאר בפנים כשהנשואה שלי קופצת לביקור, הבת בסמינר היום בחופש, והקטנים דופקים ורוצים אמא??”

רבות מאיתנו חותרות לשינוי בעסק. שינוי ברמת ההכנסה, ניהול של סדר היום, שיפור תקשורת עם לקוחות, קידום הפרסום והשיווק… אינספור מטלות, שבסוף… בסוף, זה מתקדם בקצב שרצינו? עשינו מה שתכננו? הרגשנו שלמות עם זה?

לפעמים כן, לפעמים לא.

כי מאחורי הכל עומדת אשה אחת, ממשרד ביתי (שולחן מאיקאה עם שידת מגירות ממתכת, או לחילופין פיג’מה, ספה ומחשב נייד : ) עם ילדים שכבר חוזרים באחת או בארבע, עם הררי כביסה שלא בא לה לקפל (היא עוזרת בית או מנהלת עסק ממותג ומשגשג??) ועם ראש שלא מפסיק לחלום ולייצר התקדמות יומיומית.

אז כאמור, בסוף זה אנחנו.

ולכן בדיוק – כדאי לנו לטפח את עצמנו מכל הבחינות, כדי לאפשר לעסק לצמוח ולשגשג. חשוב לדעת כי שינוי מתרחש בארבעה רבדים: הרובד המנטלי, הרגשי, הרוחני והמעשי. שימי לב שהמעשי הוא אחרון, כי הוא בעצם פועל יוצא של שלושת הרבדים האחרים: אם יש לי חוסן מנטלי, אני מאוזנת רגשית, ואני מדויקת ופועלת נכון בעולם הרוחני – ממילא העסק יצמח ישגשג וירוויח.

איזו גישה חדשנית! במקום לשפר את העסק, את השיווק, את התקציב, את האקסלים ועוד מושגים שזרים לפעמים לאוזן נשית עדינה, נפעל לשפר את עצמנו, ואז ממילא העסק יצמח.

כי תמיד חוסן פנימי יוביל להשגת תוצאות טובות יותר בשטח.

כמו שקרה אצל הלקוחות שלי שפתחו את הטור הזה : )

”לא תאמיני. נכון דיברנו על זה שאני מדברת עם לקוחות בטון מהוסס עם סימן שאלה, שגורם ללקוחות לא לסגור? אימצתי את הגישה החדשה – מהיום אני מתכוונת למה שאני אומרת, ומשדרת את המסר בטון בטוח ללא פשרות. חוץ מהלקוחות שסגרתי מתוך תחושת ביטחון ומנהיגות, הבת שלי, זוכרת שסיפרתי לך שקשה לה לקום? הטון הנחוש שלי השפיע עליה, היא קמה בזמן ואני מתחילה את יום העבודה שלי מוקדם ועם אנרגיות מצוינות!”

”סיפרתי לך שכל דבר שקורה לי בחיים מסיח את דעתי, ואני לא מסוגלת להתקדם בעסק. מאז שנהייתי מודעת למשאבים הפנימיים שלי, נהיה לי שקט נפשי. אני לא מתערערת בקלות מכל דבר, ובאורח פלא, הסיפורים עם הבן שלי שקרו חדשות לבקרים, פשוט נפסקו ואינם!”

”הבנתי שההפרדה בין הבית לעבודה קורית אצלי בפנים. ברגע שחיזקתי את הגבולות הפנימיים שלי, למדתי להציב לעצמי גבול ולעמוד בו. אני כבר לא מרצה את כל העולם, הילדים שלי למדו את שעות העבודה שלי, והם מכבדים את המרחב שלי לצמוח מקצועית ולהתפתח. ואת יודעת מה? הם גם הפכו להיות שגרירים ומפיצים את הבשורה שלי, וגם מנטורים צמודים: הם לא מוותרים, מזכירים לי את המשימות שלי, ומשרדים לי הערכה על כך שאני מפתחת את הצד המקצועי שלי”.

”פתאום אני מספיקה יותר, ושמחה לספר לך שכבר עמדתי ביעד ההכנסה שלנו והיעד הבא כבר נראה באופק. סייעתא דשמיא.”

גיליתי לך סוד! במקום עבודה סיזיפית ואינסופית על כל אחד מענפי העסק בנפרד, תתחילי להשקיע בשורשים!

תשקיעי בעולם הרוחני, תלמדי על ביטחון והשתדלות ביחס לכסף, תשקיעי בתפילה מדויקת על העסק, ותעשי חסד שאת לא חייבת – גם הקב”ה לא חייב לך…

תשקיעי בחוסן המנטלי שלך ובתודעת שפע, גם עם עזרה מקצועית. את חייבת להיפטר מדפוסי התנהגות ועמדות שמעכבים אותך. 

וברובד הרגשי – דאגי לעצמך לרווחה נפשית, סביבה תומכת, וטיפול בחסמים שמונעים התקדמות ומשפיעים ישירות על חשבון הבנק. 

משם החלק המעשי יהיה אוטומטי, קל וטבעי, והתוצאות מפתיעות ומרגשות.

שנה טובה וצומחת לכולנו!

מרים

מרים קטנוב היא מאמנת ליזמות עסקית.

את מוזמנת להגיב למטה, או ישירות למייל של מרים: mk.imunim@gmail.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לוח חם

לימודים זה רק בסיעור מוחות. אל תתפשרי על פחות >>>

גם את שייכת לקהילה שלנו, נכון? שימי ❤ אנחנו שולחות פעמיים בשבוע בשני וחמישי. לא קיבלת? תבדקי בקידומי מכירות או בספאם

אולי יעניין אותך גם?

ailxepress

דירת ארעי? ככה תקנו בשבילה בזול

פנינה ריימונד

רצוף אהבה

להתיידד עם המלצר כדי להשיג עוד שניצל

בתיה

עיצוב פנים

גרה בקביעות בדירת ארעי? ככה תשדרגי אותה!

פערי רינגל

קולינריה מנצחת

פהיטס עוף – מעדן מוקפץ מקסיקני

ציפי כהן, הקמפוס הקולינרי