1 דקות קריאה
07 Feb
07Feb


יצא לך פעם להיות במכון כושר?

הוא עדיין קיים היום?

לי יצא להיות או לשמוע על מספר מכונים בשנים האחרונות, כולם לא קיימים היום.

לא קל לנהל עסק של חדר כושר.

המכשור יקר, השכירות, התחרות -  כל אלו גורמים למכוני כושר להיסגר.

לכן הופתעתי כשגיטי פנתה אלי לראיון.

גיטי פתחה את מכון הכושר 'קליקס' בבני ברק לפני 10 שנים, ומאז, למרות הקורונה באמצע שהיוותה קטליזטור לסגירה של מכונים דומים - המכון שלה רק צומח.

ניסיתי להבין ממנה מה הסוד, ולמה לדעתה היא ממשיכה לגדול גם בעולם משתנה ודינמי כל כך.

גיטי עונה מה שהיא עונה, אבל אני שמעתי בין השורות שני דברים משמעותיים: יחס אישי, גיטי לא גומרת לדבר על זה, ושמירה על ערכים.

שני אלו קנו אותי : )

אה, ועוד פרט קטן, גיטי עושה רושם של מנהלת בחסד, כאלו שמקרינות מטה את הרוח שלהן, 

ובין היתר היא גם מנהלת משפחה ברוכה עם בכור חתן ותינוק בן שנה...

מנהלת עם נשמה.


עשור של פעילות

איך הגעת לתחום, גיטי?

"הייתי אחרי לידה של הילד השלישי. הרגשתי חלשה ובלי אנרגיה. שאלתי את עצמי איך אני מגדלת שלושה ילדים קטנים בלי טיפת כח.

פגשתי אז בהשגחה אישה יקרה שהביאה לי ספר על תזונה, ודיברה איתי על הנושא. לאט לאט נמשכתי לתחום וראיתי בחוש איך התזונה משפיעה עלי לטובה, התחלתי מדברים קטנים - לחם מקמח מלא, סלט ירקות גדול. הבנתי שלהיות אמא טובה זה יותר מלטגן שניצלים ולהכין פירה לארוחת צהריים… זה גרם לי להעמיק ולאהוב את התחום.

למדתי ייעוץ תזונתי אצל נטורופתית בכירה, מצאתי את עצמי בתחום של, התזונה, תוספי תזונה ובכללו העולם הבריאותי. 

באחד הימים ראיתי מודעה שמחפשים לפתוח חדר כושר בבני ברק. התעניינתי, נסעתי לבית שמש לראות את המודל, קיבלתי ידע ולאט לאט נשאבתי לרעיון. החלטתי שאני קופצת למים בלי הרבה משאבים. 

ישבתי עם הבנק, קיבלתי ברכה מהאדמו"ר שלנו, וככה נכנסתי לתחום".

כמה שנים המכון קיים?

"ב"ה עשר שנים. במשך השנים הוא עבר המון שינויים, ועדיין עובר כל הזמן דיוקים, עד שהבאנו אותו לאיך שהוא נראה היום, ב"ה עם שביעות רצון של 99 אחוז, מורות מקצועיות, נשים שנמצאות איתנו שנים, כולל נערות שהפכו לנשים".

מה יש במכון?

"הבסיס של המכון הוא אימון של 30 דקות בחדר עם מכשירי כושר באימון אינטרוולי, שהוא היום הדבר החם בעולם הספורט, ולא בכדי, זה אחד מענפי ההתעמלות הכי חזקים, יעילים ומשפיעים בצורה הכי מהירה. 

מדובר על כושר בשלושים דקות שכולל סיבוב של מכשירים, עם חצי דקה של אימון שרירים, וחצי דקה של העלאת דופק - עבודה על סיבולת לב ריאה. זה אינטנסיבי, ממוקד, ובעיקר חוויתי".

שלושים דקות זה לא הרבה.

"נכון. זה מאפשר לנשים עסוקות להכניס את השיעור ללו"ז שלהן בכיף. כנשים, התוכניות שלנו משתנות כל הזמן, אנחנו מתזזות בין תחומים שונים ורבים, וצריכות גמישות וזריזות. לכן הכושר הזה בעיני מוצלח כל כך".

את בעצמך מכירה את זה, בלע"ר אמא למשפחה ברוכה.

"נכון. ב"ה יש לי בלע"ר משפחה ברוכת ילדים. ככה שאני יודעת מה זה הצורך לחלוש על תחומים רבים, המטרה שלנו לאפשר לנשים עסוקות להתעמל, אם זה בגלל בית עמוס בילדים, נשים אחרי לידה, בחורות אחרי שעות של לימודים ומטלות, וגם נשים מבוגרות שאין להן כח להתעמלות ארוכה".

יש המון מכוני כושר שנסגרים תוך שנה שנתיים, מה לדעתך הסיבה שהמכון שלך ממשיך ב"ה?

"מאד חשוב לנו לתת מענה ספציפי לכל אחת. לכל אחת יש מסלול אישי, והיא מקבלת הערכת כושר אישית, אנחנו רואות מה הצורך המדויק שלה, שוקלות, בודקות מדדים חשובים בגוף כמו BMI, מסת שריר ועוד ומשבצות אותה למסלול שהכי מותאם למטרות שלה".



מסלול מותאם אישית

מה פירוש מסלול מותאם?

"יש לנו ארבעה מסלולים עיקריים: מסלול 'ג'וניור קליק'ס', מסלול לבחורות שרוצות שיעורים פעילים ואנרגטיים, מסלול 'ליידי קליקס' שמתאים לנשים שהמטרה שלהן היא ירידה במשקל ו/או עיצוב וחיטוב, מסלול 'מאם קליקס' - לנשים אחרי לידה שרוצות דגש על חיזוק רצפת אגן והרזיה מתונה, ו'גולד קליקס' - שמותאם בעיקר לנשים בנות 50+ עם התעמלות שבונה עצם, מתמקדת בשיווי משקל ועוד".

אילו ענפי התעמלות יש בכל מסלול?

"אנחנו לא מתמקדים בסוגים של התעמלות אלא במטרה אותה רוצה הלקוחה. בכל מסלול המדריכה מפעילה בכלים שונים מענפים שונים ומגוון שיטות כושר - הכל כדי להגיע למטרה הסופית של הנשים: אם זה חיזוק אחרי לידה/ שיעור תוסס לצעירות/ הרזיה וחיטוב הגוף ועוד".

זה מעניין, בדרך כלל נשים מגיעות לשיעורים כלליים, ולא למסלולים אישיים.

"נכון. אני חושבת שזה הדגל שלנו: לראות כל לקוחה. זה לא עוד מכון כושר שעוברות בו עשרות נשים בשבוע בסך, אלא כל אחת מקבלת מענה אישי ומדויק לצורך שלה.

בנוסף כבונוס אנחנו מבצעות פעם בחודש הערכת כושר באמצעות טבלת מעקב מסודרת, כדי לבחון את התוצאות ולהתקדם הלאה, ויש בונוס נוסף: אפשרות הליכה על מכשיר הליכה יקר מאד שעוזר לשרוף שומנים. חשוב לי להדגיש עוד משהו, שהשיעורים ניתנים אף הם כתוספת למנוי ללא עלות".

מה פירוש ללא עלות, זה לא חלק מהמנוי?

"לא. המנוי הוא על מעגל המכשירים, כל שאר שיעורי המסלולים הם לגמרי במתנה. כל אחת מקבלת שיעור שבועי לפי המסלול שמותאם לה ללא תוספת תשלום".

איפה אתם ממוקמים?

"במרכז בני ברק. נחמיה פינת עזרא".

חייבת לשאול על השם הלא שגרתי של המכון, 'קליק'ס'.

"קליק'ס באנגלית זה נקישות, כל 30 שניות יש נקישה המסמלת שאפשר לעבור תחנה במעגל הכושר. יש מכשיר שעובד על השרירים לשלושים דקות, ואז מכשיר של סיבולת לב ריאה. ככה אנחנו שומרים על דופק גבוה לאורך כל זמן האימון, מה שמביא לתוצאות מדהימות, ואגב, גם בריא יותר".

כמה מכשירים יש במעגל כזה?

"שמונה לעבודה על השרירים, ועוד שמונה לעבודה על סיבולת לב ריאה".


התעמלות עם ערכים

מה את חושבת שהסוד שלכם?

"מצד אחד, היחס האישי והמותאם לכל אחת והמסלול שהיא זקוקה לו, מצד שני אנחנו לא מוותרות על הערכים. מגיעות אלינו נשים מכל הסוגים: שכירות, עצמאיות, מורות, בחורות סמינר, נשים צעירות, נשים מבוגרות, כי הן יודעות שזה מקום איכותי שנותן מקסימום מקצועיות בלי לוותר על הדרך. המוזיקה, הסגנון, הכל מכובד. נשים מגיעות גם מרחוק, וגם ביקשו ממני לפתוח עוד סניפים באזורים מרוחקים".

ולמה לא?

"כי אני אמא למשפחה ברוכת ילדים, כרגע לא מתאים לי, אבל אני לא שוללת דבר כזה בעתיד".

מי יושב באופן אישי עם כל אחת חדשה?

"אני או אחת מצוות המדריכות".

כמה את נוכחת במכון?

"נכון להיום אני מגיעה בערבים, זה תלוי בתקופות. את כל הקידום והניהול מאחורי הקלעים אני מבצעת בבוקר, מהבית. לאחרונה שיפצנו את המקום, כל הזמן בהתחדשות"

ספרי לי על משהו מעניין שקרה במכון.

"ב'שומר החומות', ערב אחד הייתה אזעקה, אנחנו לא שמענו בגלל המוזיקה, אבל פתאום נכנסו פנימה כמות גדולה של נשים מהחנויות למעלה, בגלל שאנחנו ממוקמים במרתף. היה לא קל, אישה אחת חטפה התקף חרדה, ואישה מבוגרת אחרת התחילה לעורר את כולם לחזור בתשובה. אחת הבחורות שמוכרת בחנות למעלה, התעוררה מאד והכריזה בקול על קבלה שהיא מקבלת על עצמה. האישה המבוגרת התחילה לברך אותה ולא גמרה, זה היה מחזה מרגש. אחר כך היא הלכה איתה לרבנים שיברכו אותה, זה היה רגע מפעים, והיה לנו זכות שזה קרה במכון שלנו.

מקרה שגרם לנו לדייק את הפעילות במכון ולבצע שינוי היה כשמורה ותלמידה בכיתה ז' נקלעו לאותו שיעור. המורה זרמה עם המצב, אבל התלמידה התביישה. מאז למדנו לעשות חלוקה, ומהשעה תשע בערב מגיעות רק בחורות ונשים מעל גיל 21, עד השעה תשע פתוח לכולן".


הקב"ה הוביל אותנו יד ביד

מה עשית בקורונה?

"האמת שבקורונה נהניתי מאד, היה לי טוב. אחרי שנים בהם יצאתי כל ערב, היה לי זמן להיות עם המשפחה, ונחתי קצת. כל כך נהניתי בבית, שהיה לי ברור שאני מוכרת את חדר הכושר. אני אוהבת מאד את חדר הכושר, זה הבייבי שלי, אבל האפשרות להיות יותר עם הילדים,, כמו שנחשפתי אליה בקורונה, גרמה לי לרצות שינוי. בנוסף, התחלתי ללמוד ייעוץ רגשי, לימודים משמעותיים, ושקלתי להתפרנס מהתחום הזה. במאמר מוסגר אני יכולה לומר שהלימוד של העולם הרגשי מקדם אותי מאד להבין מה מניע את הנשים. ואיך לעזור להן להתניע שינויים מהמקום הנכון , להתמיד בתהליך ועוד".

נו, ו… למה לא מכרת בסוף?

"החלטתי להציע את המכון למכירה, הגיעו כמה קונים מאד רציניים, אחד מהם כבר עמד לסגור, אבל בסופו של דבר כנראה לא היתה לו אפשרות להשקיע, ולמרות שהוא כבר הכין את המקום לצביעה ולשיפוץ, הוא לא העבירו את התשלום הראשון, וכשפנינו אליו הוא הציע לשלם בתשלומים". לאחר התייעצות מקצועית הבנתי שהוא לא הלקוח המתאים והודענו לו שבאופן הזה העיסקה יורדת מהפרק".

מה קרה בקורונה עם הלקוחות?

"הלקוחות כל הזמן נידנדו ושאלו מה קורה, ראיתי שיש ביקוש עצום שנפתח, אבל תכלס לא הייתה לי ביד התחייבות של אף אחת. הפסקנו את הגביה בתשלומים, ולא ידעתי בשטח מה יהיה הלאה. זה קצת כמו להרים עסק מאפס. מכיון שידעתי שיש קונה רציני כתבתי ללקוחות שעוד מעט מתחילים שוב, אבל אז התברר שלקונה אין איך לשלם. מכיוון שכבר הבטחתי ללקוחות החלטתי שאני חוזרת לזה ופותחת שוב.

ברגע הראשון הייתי בהלם הרגשתי שהחלום שלי מתפוגג. באותם רגעים רק רציתי להיות בבית ולעבוד בנחת. אבל מצד שני, היה את הגורם העוצמתי שהוא המילה ללקוחות, מה שהשפיע עלי לקחת אחריות, וליטול את המושכות, הבאתי מישהו מהרגע להרגע להחליף את כל המנורות, ולתקן את ההכרחי, זאת לאחר חצי שנה שהמכון עמד שומם. נפלתי לתוך העשיה. אחר כך ראיתי שהקב"ה הוביל אותנו יד ביד, באופן הזה, כדי שאשאר בשליחות הזו, אחרת אין לי הסבר לזה. לולי אותו לקוח פוטנציאלי שעמד לפתוח, זה כנראה לא היה קורה. הרבה מכונים סגרו אחרי הקורונה, בבני ברק עצמה הייתה לי קולגה שסגרה את המכון שלה, מה שהוסיף להרגשה של חוסר היציבות. הייתי צריכה לאסוף את עצמי מחדש מכל הבחינות, וזה היה מאד לא קל.

ב"ה עם העבודה והלקוחות שחזרו לתת בנו אמון ופידבק על הגעגוע למקום, הגיע המרץ, ואחרי שפתחנו מחדש חידשנו את המקום, את השיעורים, זה היה רענון משמעותי".


גורפת מים באמצע הלילה

במשך כל הראיון רק פעם אחת מתקשרים מהמכון לגיטי, וגם אז היא טוענת שזה נדיר מאד.

נשמע שאת יודעת להאציל סמכויות בצורה טובה.

"כן. חייבת, אחרת המקום לא יתפקד".

את חולשת בעצם שתי משרות תובעניות מאד במקביל.

"כן, פתחתי את המכון בשנים מאד מאתגרות, זה דרש ממני המון. היו לי דרמות לא פשוטות. בין היתר בגלל שהמכון במרתף היו שטפונות של מים. הייתי מגיעה בשתיים-שלוש לפנות בוקר, גורפת כמות של מים כדי שהמכון יהיה מוכן למתעמלות בבוקר. זה קרה לא פעם ולא פעמיים, קשיים של התחלה. היום העירייה עשתה שדרוג של קווי ביוב, וב"ה העניין הזה הסתדר. אני מרגישה שלמרות כל הקשיים הקב"ה בחר במקום הזה שימשיך, שישאר.

בעיני זה סוג של הצלת נפשות. אני לא מגזימה. נשים שהיו צריכות את זה לגוף ולנפש, להיות שמחות ורגועות. זה מה שנותן לי את הכוח, שאני יודעת שנשים שומרות על עצמן בעזרת המכון".

איך את מצליחה לשלב עסק ומשפחה?

"קודם כל, כעצמאית, יש לי את היכולת להתגמש בשעות העבודה ולבחור את השעות הנוחות לי לתפעול העסק. מלבד זאת המשפחה מרגישה שהעסק זה חלק מאיתנו, ככה שאם אני צריכה עזרה הם יירתמו בשמחה. בעיני זו גישה בריאה יותר מאשר 'ילדים, אמא בעבודה, לא להפריע!'

דבר נוסף וחשוב מאד - העסק שלי, כמכון כושר נשי, מותאם ללוח השנה המשפחתי. בערבי חגים וחופשות נשים ממעטות להצטרף לכושר, וזה מאפשר לי להיות בזמן הזה יותר פנויה למשפחה. ערב פסח והחופש הגדול, למשל, הם שני זמנים של מתנה, מבחינתי. נשים לא רוצות לבוא להתאמן ואני רוצה להיות יותר בבית, ככה זה אידאלי בשביל כולנו..."

את מנהלת עסק כבר הרבה שנים. תני טיפ לנשים אחרות בעלות עסקים, ובכלל.

"מאד חשוב להקיף את עצמנו באנשים עם אנרגיה חיובית. במשך השנים היו לי יועצות עסקיות טובות שהזניקו אותי קדימה, וגם משפחה וחברות שתמכו. חשוב להתחבר לאנשים שנותנים ומפרגנים ולא ההיפך חלילה".

היו אנשים שהחלישו אותך במשך השנים?

"מה שהחליש אותי מאד, היה מה שסיפרתי פה, חברה מאד טובה שסגרה את המכון בתקופת הקורונה. למעשה עבדנו שנים במקביל, היינו מנסחות תכנים, מתכננות יחד. מזרימות אנרגיה אחת לשניה. זה מאד הפיל אותי. 

אבל מסתבר שכל בן אדם יכול לקבל החלטה ולבחור בכל מצב, להעמיד את עצמו על הרגליים להבעיר את האנרגיה הפנימית, להמשיך הלאה למרות הכל, מה שמשפיע על הצמיחה וההתפתחות האישית. זו המתנה הגדולה ביותר שאנחנו יכולות לתת לעצמנו".



מכון הכושר קליק'ס ממוקם בבני ברק, רחוב נחמיה 28 פינת עזרא, בקומה -1

טלפון של המכון לבירורים: 035700905 

לקבלת מערכת שעות ופרטים נוספים: k035700905@gmail.com

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.