האתר בהרצה, אנחנו יושבים על זה עכשיו...

אז מה האופציות?? (וגם מה שאמר לנו ראש הישיבה)

בתיה

שוב ערב, שוב דיונים מתישים…

"בואי נסכם שוב את האפשרויות הריאליות" אומר בעלי:

"העירייה יכולה לסדר לנו סמינר כלשהו",

 "איזה סמינר דפוק שאני יכולה לסדר אותו לבד"… אני מרירה.

"תהיי הגיונית בתיה," מבקש בעלי, "אף סמינר גדול לא יכניס אותה, זה מקומם באמת,

אבל זאת המציאות, כן, למרות שהיכולות הלימודיות שלה גבוהות מהממוצע, בגלל הקשיים שלה אף סמינר לא ייקח אחריות"…

וגם בגלל שסבתא שלה לא מורה באף סמינר, חולפת לי מחשבה אכזרית.

"אף סמינר לא רוצה להשקיע טיפת מאמץ, או טיפת לב" אני מתחילה לדמוע.

"בתיה, בבקשה בואי נשאיר את הדיון ענייני, זה לא יעזור להאשים אף אחד".

אני מנסה, למרות הכאב שאוכל אותי:

"יש את כיתות התקשורת", אני כמעט לא מוציאה את הרעיון מהפה, "זוכר מה סיפרו לנו על זה, הם משתדלים לעשות עבודה טובה… הבעיה היא שהרמה הלימודית נמוכה,

לכל הבנות שם יש לקויות למידה נלוות,

כל הבנות שהן על הרצף והרמה הלימודית שלהן תקינה משתחלות איכשהו לסמינרים, כי יש להן אחיות בסמינר, או שסבתא שלהן מפקחת, או שיש להן דוד עם קשרים למרות שהן לא זוכות לשום יחס מיוחד או טיפול מינימלי".

"גם הבנים," מוסיף בעלי, "זוכרת מה אמר לנו ראש הישיבה".

כשעוד דמיינתי את הכיתה שנקים הלכנו לשאול, להתייעץ מה לעשות, ו"ראש הישיבה" – אחד מגדולי הדור – אמר לנו, שהוא לא כל כך יודע מה קורה אצל הבנות, אבל אצל הבנים ההורים לא מטפלים.

מעדיפים לטייח, שולחים אותם לישיבות, הבחינה שייכת רק ללימודים אז אם הרמה הלימודית גבוהה – הם נכנסים לישיבה.

כשהם מחליפים חברותא כל חודש מרימים גבה.

כשהם לא מסתדרים בפנימייה חושבים שהם מוזרים וזהו.

הם גם מתחתנים בדרך כלל כי אף אחד לא רוצה לקלקל להם ולספר איך הם לא מסתדרים חברתית.

"אני," כך אמר "הראש ישיבה" "שומע על זה רק כשמגיעים האבות של הכלות הצעירות לבכות…."

"תטפלו בה", ביקש "הראש ישיבה", "תתנו לה כלים לחיים, אל תטייחו, אל תתעלמו מבעיות, ושזה לא יהיה על חשבון הבנות האחרות בבית".

 בעיה, אם כל מנהלי הסמינרים מתעקשים להתייחס אליהן כאל גוש אחד בלתי נפרד…

"אין אופציה טובה", אני מסכמת לבעלי.

"נצטרך לבחור את הגרועה פחות" הוא עונה לי.

אני הולכת להדליק מוזיקה, מנסה לבשל תוך כדי למחר, הנגן נדלק על שיר יפה,

"מתנות קטנות",

איך אני אוהבת את השיר הזה….

את השיר הזה שלחה לי אחותי כשאילה נולדה, אחרי שהבנתי באיחור רב,

(שבועיים אחרי הלידה, ככה זה חוסר תפקוד מוחי של יולדת),

שאם היא לא עברה סינון שמיעה אני אולי הולכת לגדל לקויית שמיעה נוספת….

בכיתי לילה שלם,

בבוקר התקשרה אחותי, בכיתי גם לה, היא שלחה לי את השיר כתגובה:

"שיר חדש, את תאהבי אותו"…

בטח אהבתי,

מתנות קטנות,

מישהו שלח לי מתנות קטנות

רסיסים של כוונה

עיגולים של אמונה

מתנות קטנות,

כמו הכוח לקבל את שאין, את מה שיש,

מה עוד אפשר כבר לבקש….

זוכרת איך התבוננתי בפנים הקטנות המשורטטות של אילה

"מישהו" שלח לי אותה, בדיוק כמו שהיא, מתנה.

עם מה שיש ומה שאין.

כמה נחמה הייתה במחשבה הזו…

לכל המודאגות, השמיעה של אילה תקינה, עשינו "ברא" בהרדמה מלאה כד לוודא את זה.

אבל השיר נכון ויפה תמיד,

ויש בו השלמה כל כך יפה ונכונה….

"אני לא יודעת מה להחליט," אני חוזרת לבעלי לסלון רגועה קצת יותר,

"אבל דבר אחד ברור לי, שירה תיכנס רק למקום שבו היא תהיה רצויה, שיחכו לה עם זרועות פתוחות ולב רחב ולא משנה על מה נצטרך לוותר בשביל זה".

מגיע לה.

לתגובות, בתיה: ratsufahava@gmail.com

11 Responses

  1. מחכה כל הזמן לפרק נוסף.
    מצטרפת לרות!
    מתפעמת מהחכמת חיים ומאמונת חכמים נדירה

  2. בחרת בכוונה תחילה את התקופה הזו לדבר על הנושא הזה??
    שיא הרישום עכשיו בכל הסמינרים ומתחשק לי נוראא שכמה מנהלי סמינרים ורשמות יקראו את הטורים
    המדהימים שלך!!!!
    הוא כואב ברמה לא נתפסת, ולא נראה לי שיש עוד מקום בארץ שמתחרה עם הטירוף שקורה בירושלים.
    גם לבנות תקינות מבחינה תקשורתית, רוחנית, לימודית….

  3. אהבתי את המשפט האחרון "אבל דבר אחד ברור לי, שירה תיכנס רק למקום שבו היא תהיה רצויה, שיחכו לה עם זרועות פתוחות ולב רחב ולא משנה על מה נצטרך לוותר בשביל זה".
    כל כך אמיתי וחכם, זה ההבנה שאנחנו רוצים את ההכי טוב במצב הקיים והשלמנו גם עם המצב אבל שהבת לא תיפגע שיהיה לה טוב וואו כל הכבוד נהנתי מזה.

  4. רק אני הזדעזעתי וכאבתי לקרוא את התיאור של הבנים ש'מחתנים אותם' ככה?
    ובתיה, את אישה מדהימה בצורה לא רגילה,
    ללמוד ממך המון!

  5. זה יכול להכאיב אבל זאת מציאות שאת הבנים פחות מטפלים בהם כשיש בעיות מסוימות וסומכים שהגיל יעשה את שלו והם בנים וכו' גם אנשי החינוך אצל הבנים בדרך כלל לא מבינים בנושאים האלו של לקויות למינהם וכו' וכך הם מגיעים לישיבה ושם הם מסתדרים איכשהו וככה הם נפלטים לחיי המעשה קצת "צולעים" רגשית/תקשורתית ומחתנים אותם חושבים שאחרי החתונה זה יעבור וההמשך ידוע ואין טעם שארחיב (ואני לא מדברת גם על השדכנים שלא נותנים את כל הרקע רק דוחפים בערמומיות לסגירה ברוב המקרים אבל זה נושא אחר).
    נ.ב הגיע הזמן שצוותי ההוראה גם בבנות ובעיקר אצל הבנים יכירו בבעיות שישנם וידעו איך להתיחס אליהן ואיך לטפל בהם ויגדלו דורות בריאים בגופם ובנפשם בלי לטייח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לוח חם

להרקיד ולסחוף קהל זה בנשמה שלך? הצלחת אפילו לעשות כסף מג'ימבורי והפעלות? את רוצה לקפוץ לרמה הבאה להיות מרקידה שמרוויחה 3,500 ש"ח להרקדה? פייגי בורשטיין מג'מפר בקורס הכשרת מרקידות אסקטרא, שימי לב- 83% מבוגרות הקורס מרקידות בשטח! לקבלת סילבוס לחצי כאן>>> 9744169b@gmail.com

אולי יעניין אותך גם?

יש לך רעיון לשבע ברכות משפחתי?

דבורי ת.

פודינג צ'יה

קולינריה מנצחת

קינוח קלללל לשבת, טעים ובריא!!

ציפי כהן, הקמפוס הקולינרי

דור ראשון ודור שלישי על כוס קפה

איש ואישה בכותל ביום כיפור

מירי קרון

מדברות יהדות

חג הסוכות: המעגל שסוגר את הכל

הרב עמנואל ברנשטיין שליט"א