האתר בהרצה, אנחנו יושבים על זה עכשיו...

למה הפרסום לא עובד לי?

טור אורח: שושי מנדל

הפרסום לא עובד לך??

קבלי ארבעה פרקים שיעזרו לך לא להוציא כספים על פרסום בלי לראות תוצאות בכיס!

 

חלק א':

1 מתוך 8000!!!

שרי הגיעה אלי עם דמעות בעיניים. היא מטפלת רגשית בתחילת הדרך. למדה והשקיעה המון, וציפתה שהקליניקה שלה תתחיל להתמלא בלקוחות מרוצות… אבל השקט שהשתרר במקום גרם לה להבין שהיא צריכה לעבוד כדי להביא אליה לקוחות. איך מביאים לקוחות? על ידי פרסום כמובן.

הלכה שרי והשקיעה עוד כסף, ועוד אנרגיות. היא פירנסה גם את מקומון 'שכונה טובה' וגם את חינמון 'כל הידיעות'. אבל—

נאדה. הלקוחות לא השתכנעו משום מה… הטלפון נשאר דומם, והכיס של שרי כבר התרוקן…

אז אם את בעלת עסק, ושרי מוכרת לך מקרוב, מעצמך או מקולגות עצמאיות אחרות – 

כאן,  ובפרקים הבאים, ננסה להבין למה הפרסום לא עובד לי. 

נתחיל? קדימה!

 

קבלי נתון מדהים: 

אם בשנות ה-70 אדם ממוצע היה נחשף ל-500 עד 1600 פרסומות ביום, ב-2023 אנו נחשפים ליותר מ-8000!!! 

 

נסי למפות את כמות המודעות שראית היום בעיתון היומי, בחינמון שהעלית הביתה, בלוחות המודעות בדרך לסופרמרקט ובחזרה ממנו, על הפלזמה המותקנת בקופות החולים/ עסקים שונים. במייל. בגוגל. ב– – –  

ואוו, קיבלת סחרחורת? 

מובן… 

ונעמיק עוד קצת פנימה, אל מאחורי לוחות המודעות: 

ליצור מודעה פרסומית, קופי וגם ויזואל טוב אנשי מקצוע רבים יודעים לספק לעסק שלך. אין ספק שיש להם הצלחות מוכחות בשטח, ושהם יישמו את כל הכלים הפרסומיים העומדים ברשותם. 

אבל כאשר הרעש וה'באזזז' התקשורתי רק מתעצם משנה לשנה – אוטומטית נהיה קשה יותר ויותר לתפוס את תשומת הלב של הלקוח ולגרום לו לעצור, להתעניין, לקבל אמון ולרכוש. 

אם כן, האתגר הגדול ביותר שלנו בנקודה הזו זה לצאת מהקופסה. לפרוץ מלוחות המודעות החוצה – וליצור פרסום יוצא דופן, ייחודי ותופס את העין. כזה שלא יהיה מישהו שלא יעצור לידו ויגיד: הי, יש כאן משהו! 

איך עושים את זה?

זו יכולה להיות כותרת קריאטיבית, או ויז'ואל יצירתי. פניה לא שגרתית, או הצגת התועלת של המוצר שלך בצורה ייחודית, שאי אפשר שלא לעצור מולה.

אז רגע לפני שאת יוצאת לפרסום ומשקיעה כספים, שבי מול מקומון שכונתי. נסי לראות אילו מודעות תופסות לך את העיניים. מה מיוחד בהן?

מה גורם דווקא למודעות הללו לתפוס לך את הפוקוס, למרות שיש מאות מודעות נוספות באותו מגזין?

התשובות שתעני לעצמך יעזור לך להבין איך את היית רוצה לראות את הפרסום שלך.

 

חלק ב'

הפרסומת יצאה 'ואוו', אבל הפניות 'מתו' בדרך.

 

לא עובד לי! 

השקעתי אלפים. 

באסטרטגיה. בקופי. בעיצוב. בפרסום. 

הפרסום טובבבב.  

אין כאן שום באג. אף דפקט. 

אז— מה קרה? 

 

לא רק אצלך זה קורה. 

מאות בעלות עסקים מתוסכלות נשארות עם פרסומת 'בלי בטרייה', שלא עובדת.  איך אומרים? הניתוח הצליח אבל המנותח נפטר…. 

הפרסומת יצאה 'ואוו,' אבל הפניות 'מתו' בדרך. 

 

למה זה קורה? 

הנה אחת הסיבות המשמעותיות ביותר שעלולה לקטול לך את הפרסומת בדרך: 

 

הפרסום עבד, השיווק פחות 

חשבת פעם מה זה שיווק? 

שיווק – הוא כל הפעולות שבחרת לעשות כבעלת עסק כדי להנגיש את עצמך לעולם. כל שיחה, כל ניוזלייטר, כל פגישה, כל הצגה עצמית אקראית או מתוכננת, כל תגובה בקבוצת נטווריקינג, כל תמונה או סרטון, כל התכתבות. 

כל אלה הן פעולות שיווק שמרחיבות את מעגלי ההיכרויות שלך, מבססות קשרים, מפתחות ומטפחות מערכות יחסים. מתוך כל אלה, עם הזמן, יגיעו פניות והפניות. 

הפרסום לעומת השיווק – מטרתו להעניק חשיפה ולקדם מכירות הן לעסק בכללי, והן למוצר או שירות מסוים שאת מעניקה וזאת באמצעות חשיפה יזומה מתוקצבת או חינמית. 

מקור המילה פרסום הוא מיוונית: parresia דיבור גלוי, שמשמעו להודיע ברבים. 

אז אם גם את נתקלת ב'פרסום שלא עבד – כדאי שתבדקי האם מדובר בפרסום עצמו או בשיווק שסביבו, בשיחת המכירה שאחריו שלא הניבה פירות… 

האם החשיפה למוצר הצליחה? אחוזי הפניות עלו? קיבלת דש"ים מהמודעה? 

 

ענית כן ?– איזה יופי, הפרסום הצליח! 

כנראה שהבעיה אינה בפרסום, אלא בשיחת המכירה שאחריה, ובשיווק העקיף. ובכן, זה בדיוק המקום לשאול את עצמנו את השאלות הבאות. לא קל, לא נעים, אבל שווה….   

  • האם שיחת המכירה שלך מתנהלת כמו שצריך? (אגב, תוכלי לקבל מדריך לניהול שיחת מכירה מנצחת כאן)
  • האם הגעת לקהל היעד הנכון והמדויק לעסק שלך? 
  • האם את משתמשת בערוץ פרסום יעיל? 
  • מדוע לידים אינם הופכים ללקוחות? מה גורם להם להתנגדות? (כאן תנסי לשזחר את שיחת המכירה שלך, ולשמוע מה היו ההתלבטויות של הלקוחות. התלבטות = התנגדות, בהרבה מהמקרים).
  • אלו עוד אפיקי פרסום יוכלו להגיע ביעילות לקהל היעד שלך? 
  • מה כן עבד טוב בפרסומים קודמים שלך? האם המשכת את אותו קו עכשיו, או שערכת שינוי?
  • האם פרסמת בעיתוי נכון?

 

שבי עם עצמך. תעני בכנות. תשני את הנקודות בהן הרגשת שיש צורך בשינוי – הן בשינוי גישה והן בשינוי מעשי בשטח . 

זה לא קורה ביום אחד, גם לא ביומיים. אבל אם עבדת כמו שצריך – בסוף זה יעבוד לך בס"ד! 

בהצלחה!

 

 בהמשך בע"ה יעלו שני הפרקים הנוספים, שיעזרו לך תכלס, להגיע לפרסום מנצח.

 

יש לך שאלה? רוצה להתייעץ?

תוכלי להגיב/ לשאול בתגובות למטה, או באופן אישי אני כאן 🙂

שושי מנדל – פרסום יוצא דופן

SH0548405169@gmail.com

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לוח חם

גם את רוצה למכור בסרט?

אולי יעניין אותך גם?

מתלבשת עם רותה

לפני לידה? עוד המלצות לבגדים בשבילך

רותה

בישול לכל קונספט

איך מתכננים חג? בניית תפריט לר"ה תשפ"ה + מתכונים

שולו גולדמן, קונספט

נותנת מקום

פרק 12: דווקא

שרי וולך

עוגת ביסקווטים

מתכונים מהסרטים

עוגת ביסקוויטים יפיפייה, גם ילדים יכולים! לצפייה >>>

יושבת רגע

אלול? את רצינית? קודם כל שאני אזכור איך קוראים לי

שבי