1 דקות קריאה
02 Jan
02Jan

הכל התחיל מרעיון קטן שצץ בראש של נעמי, עצמאית ותיקה ומצליחה: מה יקרה אם אלפי בני אדם ישימו כל יום שקל בקופה גדולה, וכל יום יערכו הגרלה בין כולם?

איך אפשר לתעל את הכח הציבורי של מאות אנשים ולחלק סכומי כסף משמעותיים למשתתפים?

נעמי רצתה משהו שיגרום לאנשים להוציא רק סכומים קטנים, וגם, שהכסף יחזור רק לקהילה, כדי שהוא יממן רק דברים טובים.
אבל, נעמי רצתה שגם אלו שלא זכו (בינתיים…) יצאו עם משהו ביד.

וככה נולד לו האתר "שווה-שווה" או כמו שאומר הסלוגן שלו במילה: אנשים מרוויחים פה.


נעמי, איך עלה הרעיון?

"הרעיון צץ לפני שנתיים ומאז אני עסוקה איתו. ידעתי מההתחלה שזה אמור להיות רעיון טוב, ששווה לכל מי שקשור לאתר: לזוכים, למנויים ולגולשים באתר. כל אחד מקבל משהו שווה, רווח גדול, רווח יותר קטן, אבל עדיין שווה. הרעיון התגלגל לי במשך שנים, אבל באיזשהו שלב הוא התחיל לנקר במח בעוצמה גדולה יותר, הוא פשוט היה חייב לצאת לפועל".

ספרי לנו במשפט מה קורה באתר.

"האתר הוא אתר של הגרלות יומיות על סכומים גדולים, כאשר כל המנויים בתשלום באתר נכנסים לכל ההגרלות. בנוסף הם מקבלים גם דיוורים שבועיים למייל ששווים כסף. באתר עצמו יש גם טורים מעניינים לקריאה בנושאים שונים".

כמה זמן האתר פעיל?

"ברוך ה' הוא פעיל חודשיים ומתקדם בצעדי ענק. כל המנויים נכנסים להגרלה יומית ומקבלים דיוור פעם בשבוע למייל על מוצרים רווחיים מרחבי האינטרנט, אנחנו מנגישים למנויים מוצרים בהוזלה".

מה פירוש?

"אנחנו מחפשים ברחבי האינטרנט מוצרים מוצלחים וזולים ומדוורים את זה פעם בשבוע לרשימת המנויים, זאת עבודה רק למנויים בתשלום. מדובר על מוצרים שמתאימים לכולם: חלקם לגברים/ לנשים או לילדים".

יפה. ואיך עובדות ההגרלות?

"המנויים נכנסים להגרלה מדי יום, יש לנו 20 הגרלות בחודש. על סכום כסף משמעותי שגדל ככל שגדלה כמות המנויים בתשלום. כיום אנחנו עומדים על אלפיים מנויים וסכום הזכיה היומית עומד על 1,500 ש"ח".

כל יום מצטרפים מנויים חדשים?

"כן. לפעמים בודדים ולפעמים עשרות ויותר".

על כמה היו ההגרלות הראשונות?

"התחלנו במאה שקלים ליום, אחר כך עלינו בקפיצות של חמישה שקלים ליום, כרגע גובה הזכיה נגזרת מכמות המנויים, יש לנו באתר פירוט חשבוני מדויק, איך אנחנו מגיעים לסכום ההגרלה היומית".

מתי בפועל נערכת ההגרלה?

"כל יום בשעות הצהריים. סכומי הזכייה מאד גבוהים, ההגרלות מאד רווחיות. אנחנו משתמשים בכח של הרבים. כל אחד שם שקל ליום ומצטברת קופה מאד איכותית. קופה שאחד המנויים זוכה בה, כל יום מנוי אחר".

איך נולד הרעיון?

"הכל התחיל כששמעתי סיפור מעניין לפני מספר שנים, וחשבתי עליו הרבה זמן: מעשה בעיירה קטנה ובה פונדק דרכים.
יום אחד הגיע אל הפונדק סוחר אורח וביקש לשכור חדר ללינת לילה.
הניח האורח שטר של 100 זלוטים על הדלפק ועלה לחדרו.
שמח בעל הפונדק בשטר ומיהר לפרוע את חובו לחלבן.
שמח החלבן בשטר ורץ לשלם על קניה בהקפה אצל הירקן.
שמח הירקן בשטר דפק אצל שכנו והחזיר לו הלוואה שנתן לו.
שמח השכן בשטר ושילם בשעה טובה את שכרו של מלמד התינוקות.
שמח המלמד בשטר וקנה לזוגתו מתנה אצל השען.
שמח השען בשטר שם פעמיו אל הפונדק ושילם על ארוח חמיו בשבוע שעבר.
הניח בעל הפונדק את השטר על הדלפלק, ובאותו רגע ירד הסוחר מחדרו סר וזעף, התלונן על נקיון המקום, ביקש את כספו חזרה ועזב את הפונדק…
זה סיפור לא הגיוני! השטר נכנס לעיירה מבחוץ, עשה סיבוב, פתר לכולם את הבעיות, ניקה להם את החובות ויצא חזרה כלעומת שבא.
מה בעצם היה כאן?! בכפר אין את השטר, הוא לא נשאר אצל אף אחד, אין הכנסות נוספות, ובכל זאת הוא שילם לכולם את החובות!"

מרתק ומפתיע…

"הסיפור הזה העסיק אותי רבות, מה באמת התובנה הכלכלית ממנו אני עדיין לא יודעת… ממנו יצאתי ודמיינתי את ההתנהלות הרגילה בכפר, כל אחד מייצר מוצר נצרך כמו ירקות, תנובת חלב, ביצים, עופות, והם מחליפים סחורה בסחורה פחות או יותר, חיים בסך הכל בצמצום.

חשבתי על ראש הכפר. למה שלא יעמוד בכיכר הכפר ויכריז על קופה קטנה: כל אחד יניח בה משהו ממרכולתו, בכמות שלא תעלה ולא תוריד לו במחייה החודשית: זה ישים כמה עגבניות, זה יניח כמה ביצים, זה נתח בשר, ההוא שוקי תרנגולת וכן על זו הדרך… כל יום תערם בכיכר הכפר ערימה המכילה כל טוב וראש הכפר יתננה לאחד מבני הכפר, בכל יום יצא מישהו מן הכפר ושלל רב בידו".

אבל למה רק סחורה, אפשר גם כסף.

"נכון. שיניחו מטבע בערך הכי קטן שקיים בכפר, תצטבר קופה יפה וכל פעם יקבל אותה מישהו אחר.

כמה אנשים בכפר?! אני לא יודעת : ) יכול להיות שהקופה המצטברת לא תביא רווחה כלכלית לזה שמקבל אותה, כי מספר האנשים בכפר מועט, אבל, וכאן הוליכו אותי המחשבות אל ימינו אנו, אם את הקופה הזו יארגן מישהו לכלל הציבור היום - הסכומים שמצטברים בה יכולים להיות ענקיים! זה יכול לתת מרווח נשימה או רווחה כלכלית כל פעם למישהו אחר.ומכאן התגלגלו הדברים ונכנסתי לעומק הרעיון; ליצור קופה מהמטבע הקטן ביותר, כזו שגם אם יתנו ממנה יום יום לטובת הקופה ואף פעם לא יזכו בקופה - לא יהיה הנזק ניכר.

הציבור החרדי גדול מספיק בשביל ליצור קופה שתביא יום יום רווחה כלכלית לאחד מאיתנו. בסכומים התחלתיים כמו היום - לסגור את החודש, אבל כשיהיו מנויים רבים - הזוכה יקבל סכום הרבה יותר משמעותי!

בואו נצייר שהגענו ליום שהמנוי המיליון הצטרף - אחד מאיתנו יהפוך למליונר - או 3 מאיתנו יזכו בבסיס לקניית דירה, או 10 מאיתנו יקבלו כל אחד 100,000 ש"ח, זה לא נפלא?. אולי אני קצת נסחפת עם המספרים, אבל גדולים ויפים הם בוודאי יכולים להיות… 

זה כח הרבים! כח השיתוף!"

באיזה שלב צץ הרעיון? מה עשית כשפתאום הבריק לך הרעיון של אתר?

"זה תהליך שהתגלגל. חיפשת אתר שמי שנכנס אליו יהיה לו שווה, ריווחי. רציתי משהו שהרבה אנשים יוכלו להרוויח ממנו, לא אחד ממאות אלפים. בנוסף היה לי חשוב שגם מי שלא הרוויח עדיין יוכל לקבל משהו שווה, וזה באמת שווה. אנחנו יושבים על חיפוש מוצרים זולים וטובים ושולחים ללקוחות שלנו, כך שהם יוצאים נשכרים ומרוויחים כסף מקניית מוצרים טובים בהוזלה. בנוסף לזה - כל בעל עסק או נותן שרות שיש לו להציע לגולשים משהו שווה כמו קטלוג להורדה/טור מחכים/מבצע משתלם - יכול לפרסם את עצמו בחינם".

יכול להיות שיש מישהו שלא יזכה?

"יכול להיות, אבל הוא ירוויח כסף ממידע על מוצרים זולים. זה חוסך זמן וכסף".

למה אתם לא עושים יותר מהגרלה אחת ליום? לא עדיף יותר זוכים מאשר זכיה בסכום יותר גבוה?

"יכול להיות שזה מה שיקרה בהמשך, בהחלט, אבל כרגע המודל הוא הגרלה יומית".

איך אנשים מגיעים לאתר?

"אנחנו מפרסמים אותו, למרות שרוב המנויים הגיעו מפה לאוזן, ממנויים שמספרים לידידים שלהם. חשוב לי לומר שבאתר יש גם מאמרי ידע מבעלי מקצוע בתחומים שונים עם טיפים מעולים בשלל נושאים".

כמה הגרלות היו עד עכשיו?

"האתר נפתח לפני חודשיים בערך. ב - 19.10 הייתה ההגרלה הראשונה ואז זכתה אחת המנויות במאה ש"ח".

כבר אז היו מנויים בתשלום?
"לא, אז ביקשנו מהגולשים הצעות לשיפור האתר, ומי ששלח את ההצעה הכי שווה זכה בסכום. כך היה במשך מספר ימים. חשוב לי גם לציין שהאתר חוקי לחלוטין, ומגובה עם עורך דין".

מי המשתתפים באתר?

"בעיקר אנ"ש. אנחנו לא מקדמים אותו בגוגל, למרות שיכולנו בקלות לקדם אותו ככה, אבל חשוב לנו שהכסף יגיע לציבור שומר מצוות. זה משהו ערכי שמניע אותנו, וככה בכל מקרה הכסף חוזר אלינו בעקיפין.

חשוב לנו לעשות טוב עם האתר הזה. בערב חג אנחנו בע"ה נפצל את ההגרלות שיהיו יותר זוכים, הכל בעזרת הציבור. ככל שהציבור יבין את הערך של זה, נוכל לאגד את כולם. הסכומים יהיו משמעותיים יותר, והאתר יהיה שווה עוד יותר".


הנה קישור לאתר של נעמי: שווה שווה 

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.