האתר בהרצה, אנחנו יושבים על זה עכשיו...

מתחמם מתחמם…/ איך לבנות משפך שיווק דיגיטלי

מרים קטנוב

הרבה בעלות עסק מוגיעות את מוחן במבנה הרצוי לשיווק בדיגיטל, ובמיוחד בכתיבה לרשימת תפוצה.

ברשותך אשרטט כאן קווים לדמותו של משפך שיווקי טוב.

בעבר היתה בכל אזור אדריכלית אחת, גרפיקאית אחת, ומאמנת תזונה אחת. כל אשה שרצתה לבנות בית, לעצב הזמנה, או לרדת במשקל – מיד היתה פונה למותג היחיד המוכר.

עם התקשורת המסתעפת, הפך גם עולמנו לכפר גלובלי קטן. כל אחת יכולה לקחת שירות מאדריכלית בעפולה, גרפיקאית מנהריה, ומאמנת תזונה מחו"ל.

למזלנו, צלמת ומאפרת עדיין מגיעות לשטח, ומתסרקות עדיין לא משתמשות בזום : )

בכל מקרה, ריבוי ההכשרות המקצועיות והתרחבות האוכלוסייה האיץ את כמות נותנות שירות במקצועות השונים, ויצר מצב בו הביקוש גבוה, אך גם ההיצע גבוה. כל אחת שמחפשת בעלת מקצוע נחשפת למגוון הצעות ופתרונות לבעיותיה במדיות השונות: בעיתונים, במגזינים דיגיטליים, במיילים, בפורומים ועוד. ואם לא נניח שלט וירטואלי על הדלת שלנו – איך ידעו להגיע אלינו?

אולי נסתפק בהמלצות מפה לאוזן? מניסיוני בליווי עסקים רבים האפיק הזה נחלש, ויותר מכך, הוא יכול להיפסק פתאום ללא הודעה מוקדמת, ואז זה כבר לא בשליטתנו.

היום נדרש מאיתנו לפתח פרואקטיביות ויוזמה, ולהביא את הלקוחות לשטח שלנו, בו נוכל לפתח קהילה שמכירה אותנו, מאמינה בנו, ובע"ה גם רוכשת. זו הזדמנות להביא את ההשפעה שלנו לעולם, ולהועיל כבר עכשיו למאות ולאלפי נשים שצמאות לבשורה שלנו.

מתוך הבנה שהסטטיסטיקה של יחס המרה 30% עובדת, אנחנו חותרים להגיע להשפעה כמה שיותר גדולה, ולפתח היכרות ומערכת יחסים המבוססת על אמון עם כמה שיותר לקוחות פוטנציאלים, על מנת שסטטיסטית, לפחות חלק מהאנשים שנחשפו אלינו יהפכו ללקוחות מרוצים ומשלמים.

במקרה כזה דיוור לרשימת תפוצה הוא פתרון זול, יעיל ושווה אם מתפעלים אותו נכון.

איך מביאים מתעניינים לרשימה? איך הופכים לידים קרים לחמים ומלאי אמון?

צעד ראשון: ייצור "מגנט לידים"

או בשמו המוכר יותר – מדריך. הוא יכול להיום גם סרטון/משחק/מאמר/צ'קליסט, או כל דבר מעניין שיכול ללכוד את תשומת לב הלקוחות הפוטנציאלים.

את המדריך נפרסם בכמה אפיקים חינמיים/בתשלום, כדי להכניס כמה שיותר הרשמות לרשימת התפוצה.

חינמיים: בחתימת המייל, בפורומים, באתרים המאפשרים פתיחת כרטיס חינמי, שתפי"ם ועוד.

בתשלום: באנר באתרים רלוונטיים, פרסום ברשימות תפוצה פרסומיות, מגזינים דיגיטליים, ירידים (מישהו שמע על האתר והמגזין המוביל 'שבי רגע'? 😉)

צעד שני: מייל אוטומטי עם המדריך המצורף –

ובו כבר יכולה להיות הצעה של המוצר המהמם שלך או הזמנה ליצירת קשר.

צעד שלישי: סדרת מסרים עם ערך גדול –

ובתוכם גם הצעה שיווקית מותאמת ללקוח המתחיל – מוצר חשיפה/מחיר נמוך/מבצע.

צעד רביעי: דיוור עקבי לרשימת התפוצה –

מומלץ ביום קבוע בשבוע, או בתדירות סבירה על מנת להישאר על המפה.

צעד חמישי: להציע מדי פעם הצעות מעניינות ומשתלמות, מבצעים אקטואליים ועוד.

צעד שישי החשוב ביותר: להתייחס היטב ללקוחות שפונים אלייך, להשתמש בתסריט מכירה טוב, הצעת מחיר ופולו-אפ – ועל כך בהמשך בעז"ה.

רוצה ללמוד עוד על מכירות?

לצפייה בסדנת מכירות לחצי כאן>>

להאזנה לסדנת מכירו לחצי כאן>>

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לוח חם

אולי יעניין אותך גם?

מרגישה יובש פנימי : (

רצוף אהבה

"זה לא אספרגר?"

בתיה

מטבח

לבריאות!

מה זה רה-אורגניזציה? צעד 2 למטבח בריא

יעל קנייבסקי

חכמת ההמונות

מה את עשית בחלאקה?

אביגיל