האתר בהרצה, אנחנו יושבים על זה עכשיו...

שייקים לקיץ עסיסי : )

הקמפוס הקולינרי

צילום שייקים

שייק בריאות

שייק הוא לא סתם עוד משקה. אם מכינים אותו נכון, הוא יכול להיות בוסט מרוכז של בריאות לגוף. אם עושים אותו סמיך, הוא גם תחליף לארוחה מלאה. מתאים כתחליף לארוחת בוקר ממלאת אנרגיה, כארוחת ערב, כחטיף או סתם כפינוק טעים ומשביע, מלא בוויטמינים ומינרלים, צונן, מרענן וקליל, ומעניק תמריץ של התחדשות לגוף.

מבוא להכנת שייקים:

שייק הוא אחד הדברים הכי קלים להכנה, אך כדאי להקפיד על כמה כללים כדי לקבל משקה מושלם:

אילו פירות לשים?

ניתן לשלב כל פרי טרי או קפוא. מומלץ לפחות פרי אחד קפוא. מרבית הערכים התזונתיים נשמרים בהקפאה. רצוי להקפיא פירות, כך שיהיו זמינים בקלות, גם בתקופות שאינן העונה של הפרי. הקפאה היא פתרון מעולה גם לפירות שעומדים להבשיל. מקלפים, מגלענים וחותכים לקוביות. מעבירים לשקיות אטומות או לקופסאות אחסון. תמיד אפשר גם לקנות פירות קפואים.

ניתן לשלב כמה פירות יחד, או לבחור 2 -3 בלבד לקבלת טעמים.

למרקם קטיפתי מוסיפים בננות, מנגו או אבוקדו.

בניגוד לסחיטת פירות למיץ אשר מפרידה מהנוזלים את הסיבים התזונתיים, וגורמת להם להיות מלאים בסוכרים ועם ערך גלקימי גבוה, טחינת פירות לשייק היא כמו אכילת פירות טריים אשר הערך הגליקמי שלהם נמוך עד בינוני, וכוללת גם השפעה טובה על חיידקי המעי, היא טובה לבריאות וגם לשמירה על המשקל.

*את השייקים חשוב לשתות כמה שיותר קרוב למועד ההכנה, לשמירת הערכים התזונתיים.

*לספיגה מיטבית של הערכים התזונתיים חשוב להוסיף כף או 2 של אלמנט שומני כגון: אגוזים, שקדים, אבוקדו, טחינה, טיפה שמן זית, פשתן, זרעי צ'יה, קרם קוקוס או שומן מיוגורט. 

*אילו נוזלים מוסיפים?

ניתן להכין שייקים במרקם עשיר על בסיס חלב או על בסיס יוגורט למרקם סמודי סמיך. 

לשייק פרווה או מרקם קליל יותר ניתן להשתמש במים או מיץ תפוזים.

למרקם עשיר יותר ופרווה משתמשים בחלב סויה, חלב שקדים, חלב שיבולת שועל או חלב קוקוס.

*לתוספת מרקם וטעמים מפנקים ניתן להוסיף מעט שוקולד מריר 50% או 60%, פקאן סיני, שקדים או אגוזים. אפשר גם לפנק במעט ריבת חלב.

*מתיקות- רוב השייקים יהיו מספיק מתוקים באופן טבעי מהפירות. בפרט אם משתמשים בבננות ותמרים. אם צריך ניתן להמתיק במעט סוכר או דיאט טיפ, או לשייק בריא יותר עם סילאן, דבש, מייפל טהור או סירופ אגבה.

*לשייק במרקם גרניטה, ברד או אייס, יש להשתמש בפירות קפואים ונוזלים קפואים ולטחון היטב במעבד מזון, או לטחון את הפירות עם הנוזלים, להקפיא, ולטחון שוב כשקפוא.

לארטיקים – טוחנים ומעבירים למיכלי ארטיקים מפלסטיק ומקפיאים.

*איך מכינים?

אני אוהבת להכין את השייקים במיכל של ליטר או בקנקן שתייה, ולטחון היטב בעזרת מקל הבלנדר. כך השייק מוכן בכלי מזיגה. בלי ללכלך כלים מיותרים. חשוב להשתמש במקל בלנדר איכותי לפחות 300-400 ואט מחברה איכותית. כמובן שניתן להשתמש גם בבלנד חזק ואיכותי רגיל או במעבד מזון.

*איך יודעים מה הכמות?

מודדים את כמות הפירות בכוסות, לפי כמות הכוסות הרצויות. ויוצקים נוזלים על הפירות, פחות מכיסוי הפירות. אם הפירות טריים, ניתן להוסיף קוביות קרח ולטחון הכל יחד. אם משתמשים בנוזלים קפואים, שמים פחות פירות.

*מהם השלובים המתאימים?

אז הנה כמה שילובים מוצלחים של שייקים. ניתן להשתמש בכל המרכיבים ברשימה או בחלקם בלבד. למרקם חלק של פירות, משתמשים רק בפירות, למרקם גרוס, מוסיפים שקדים/ שוקולד וכדו. לפי הטעם, ולפי מה שיש בבית:

צהוב טרופי – בננה, אננס, מנגו, ליצ'י, חלב קוקוס, תמר, פסיפלורה פקאן סיני, שוקולד, פולי קקאו, שקדים/חמאת שקדים.

וורוד אנרגיה – בננה, תותים, תמר, שקדים, פקאן, פיסטוק, שוקולד, טחינה.

סגול נוגד חמצון – תותים, אוכמניות, דובדבנים, ליצ'י, אננס, תפוח או מיץ תפוחים, (מילון), פולי קקאו או שוקולד מריר, שקדים.

קליל ומרווה – אבטיח, דבש, נענע או תמר, קרח.

קליל ודיאטטי – תפוח, אגס, נענע, מים קרח (תמר אחד).

ועוד שילובים טעימים :

*בננה, מנגו, מיץ תפוזים. *קיווי, נענע, מים וממתיק

*תות בננה, *בננה אננס, *אננס ואוכמניות או תותים

*תמר בננה שקדים או פקאן, * בננה, תמר, קקאו, כף שיבולת שועל – מעולה לילדים.

שייק ירוק

אם אתם מרגישה עייפה וחסרת אנרגיה, שייקים ירוקים יסייעו לגוף שלך בפינוי הרעלים שהצטברו בו, לתוספת אנרגיה, וגם יעזרו לך בירידה במשקל וימריצו את המערכות הטבעיות של גוף.

שייקים ירוקים מכילים כמות עשירה של ויטמינים, מינרלים וחומרים פעילים התורמים לבריאות הכללית, וכן, הם גם טעימים. למתחילים ניתן להשתמש במעט מאד ירק כמו נענע או סלרי, ולהוסיף בהדרגה כמות יותר גדולה בכל פעם, כשמתרגלים, לגוון בעלים נוספים לפי הטעם.

באילו מרכיבים משתמשים?

ירקות ירוקים – עשירים בכלורופילים, ויטמינים ומינרלים, מעודדים ייצור אנזימים חיוניים ומשפרי תפקודי כבד. לדוגמה: תרד, קייל – מזין במיוחד, מנגולד, סלרי, חסה – קצת מר, כרוב, נבטי חמנייה, עלי בייבי, פטרוזיליה, שמיר , כוסברה, בזיליקום למי שאוהב… ונענע בעלת אפקט המרגיע, מקל על בחילות ותסמיני מעי רגיז.

סלק – לטיהור הכבד והכליות ולשיפור תפקודי הכבד.

פירות – הכל, אבל רק מה שאוהבים:

בננה ומנגו למרקם קטיפתי. 

תפוחים עם הקליפה. 

לימון – עשיר בוויטמין  C, בוויטמין B וחומצה פולית, וממריץ פעולת מעיים.

פירות הדר – פומלית, אשכוליות, תפוזים, קלמנטינות – יש לקלף את הקליפה הפנימית.

אפרסמון – מפיג את מרירות העלים. 

פירות קיץ – מילון, אבטיח, נקטרינות, אפרסקים שזיפים, אגסים, 

פירות טרופיים -קרמבולה בשלה, קובו, פיטאיה, פסיפלורה, ליצ'י, אננס. 

תמרים לתוספת מתיקות ואנרגיה. 

פירות יער – עשירים בנוגדי חמצון וחומצת אמינו, ומכילים ויטמין C: אוכמניות, פירות יער , תותים, אוכמניות, ג'וגי ברי וכו'.

לספיגה מייטבית של הערכים התזונתיים ניתן להוסיף כפית או 2 של אלמנט שומני כגון: אגוזים, שקדים, אבוקדו, טחינה, טיפה שמן זית, פשתן, זרעי צ'יה, קרם קוקוס או שומן מיוגורט.

עוד תוספות כדאיות: ג'ינג'ר טרי – מסייע לעיכול ולקיבה, מקל על תחושת נפיחות ונוגד דלקת. כורכום – נוגד דלקת, משכך כאבים, אנטי בקטריאלי ומסייע לעיכול שומנים, מפחית כולסטרול.

פלפל שחור, אבקת קקאו או פולי קקאו, קינמון, אגוז מוסקט.

לתוספת מתיקות בעת הצורך, ניתן להוסיף מעט סילאן, דבש, מייפל טהור או סירופ אגבה

רצוי לשתות כוס אחת ליום ולא יותר, למעט אם עושים דיאטת רעלים בפיקוח תזונאית.

איך מרכיבים שייק ירוק איכותי, שגם ישביע וגם יהיה טעים?

בוחרים מנת פרי אחת או שתיים: חצי עד כוס פרי

בוחרים מנת ירק אחת או שתיים: חצי כוס. 

מוסיפים מנה של שומן: כפית עד כף וחצי.

מוסיפים נוזלים: משתמשים במים או מיץ תפוזים.

לתוספת חלבון משתמשים בחלב, יוגורט, חלב סויה.

טוחנים בבלנדר/ מקל בלנדר. 

מתכוני שייקים ירוקים:

  • שייק לנקוי רעלים אנטי דלקתי: 1/2 סלק, 1/2 תפוח, 1 גזר חתוך לקוביות, 1 מלפפון, 1/2 כפית ג'ינג'ר מגורר. מים ניתן גם לסחוט במסחטה למיצים קשים
  • שייק לנקוי רעלים עמוק: 1 תפוח ירוק, 1 מלפפון, 2 מקלות סלרי, 1 כוס קייל, 1 כוס עלי תרד, מיץ לימון. להמתקה- אגס/ בננה/ ליצ'י/ תמר.
  • שייק להפחתת תחושת נפיחות ובחילות- 2 מלפפונים, 6 עלי חסה, 1 כוס מי קוקוס, 1/2 כפיץ ג'נג'ר מגורד, מיץ לימון, חופן עלי נענע.
  • שייק נקוי רעלים טרופי- 1 כוס מנגו, 1 בננה, 1 כוס חלב קוקוס, 1/2 כפית שורש כורכום, קורט פלפל שחור.

ועוד כמה שילובים:

*תרד, נענע, מיץ רימון שקדים.

*מלון, מלפפון, ג'ינג'ר ודבש.

*אבטיח, תפוח, אגס, תרד ונענע.

*שייק סלט – עגבניות, מלפפונים, פלפלים, מלח, פלפל, לימון, שמן זית.

*שייק ציזיקי – יוגורט. מלפפון, נענע ובזיליקום.

לרוויה : )

מסקרן אותך לגלות את הסודות של השפים הגדולים?

אם את –
– שואפת לפתח את הבישול הביתי לרמת גורמה תוך רכישת פרקטיקה נרחבת בתחום
– רוצה ליישם תהליכי עבודה נכונים ומקצועיים ולייצר פרזנטציות מרהיבות במטבח
– חולמת להגיש לשולחן את אומנות הבישול במיטבה
– מחפשת מקום לימוד מקצועי מבלי לוותר על אורחות החיים שלך
זה בדיוק בשבילך!
קורס בישול גורמה לנשים – כשר למהדרין!
חוויה מקצועית ברמה בין לאומית בקמפוס הקולינרי

נותרו מקומות אחרונים, מכאן את משריינת לך מקום >
לפניה דרך הוואטסאפ >>>
או חייגי ישירות למשרד – 02-652-2227 לאה נחמני

צילום וסטיילינג: שושי סרקיס

3 Responses

  1. יפה מאוד ומעניין
    תודה רבה ממש
    מאוד מעשיר בידע (ובויטמינים..)
    רק הערה קטנה:
    שום דבר לא יכול להוות תחליף לארוחת בוקר, שצריכה פת (שחרית)

  2. תודה רבה!
    "עולם" השייקים תמיד עניין אותי. יש לי מספר מתכונים אבל רציתי להוסיף ולגוון:)
    תודה על המידע המעניין, על ההרחבה וההוראות המדוייקות. נתת אפשרות להרכיב שייקים מגוונים ע"י הכרת העקרונות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הנצפים ביותר

אולי יעניין אותך גם?

סלט חצילים

בישול לכל קונספט

מקפיאות לשבת חלק ראשון: סלטים

שולו גולדמן, קונספט

קשה לי לחזור לעבודה : ( / שרי

שער מחנה בירקנאו

יושבת רגע

זוכרת את השואה כל יום

שבי

יצירה

קישוט קצת אחר לסוכה…