1 דקות קריאה
29 Nov
29Nov

זה קורה לי כל ערב חג.

ליל שבת, אחרי הדלקת נרות, אני רוצה לשבת עם הילדים ולקרוא איתם בנחת על החג המתקרב, אנחנו הולכים לארון ספרים מחפשים ספר רלוונטי על החגים - ואין כמעט שום דבר.

יש לנו ארון גדוש בספרי מתח/ דרמה/ ספרים על רגשות/ על פרשת שבוע/ על גוף האדם/ קומיקסים שווים יותר או פחות 🥴, אבל ספרים על מועדים - מאז מעגל השנה הישן והטוב, לא נראה שיצא משהו באמת שווה.

ב'יפה נוף' החליטו להרים את הכפפה והשיקו את סדרת: "מועדים לילדים" בדיוק כדי לתת מענה לצורך הזה. 

לשם כך בחרו ב'יפה נוף' את אחת מסופרות הילדים האהובות - דבורה צוף, שנדמה שאין פה מישהי שלא מכירה את השם שלה מעיתון זרקור, ומגלריית הספרים שלה כמו: "ארץ מידה", "ליד נהר המיין", "מקל הנדודים", "אורות בקרון" "הנני" ועוד... 

דבורה מפליאה לעשות ומספרת את סיפור החנוכה ביד אומן. דבר ראשון היא עושה סדר בסיפור (שנדמה שחשוב גם לנו המבוגרים) - מתי היו במערות? מתי יצא מתתיהו למלחמה? מה קדם למה? קצת סדר הכרחי להבנת הרצף, אבל בעיקר היא מספרת את סיפור חנוכה. מתחילה בדברים הידועים לכולנו, כמו גזרות אנטיוכוס עליהם מספר כל ילד מהגן: איסור לימוד תורה, קידוש החודש ועוד... אבל גם מרחיבה קצת מעבר, (מומלץ שגם המבוגרים יטו אוזן וילמדו דברים חדשים...) כמו גזירת הדלתות, איסור הבאת הביכורים, וגם: למה שמו היהודים בימי היונים נרות על החלונות? ומה היו סופו של אנטיוכוס?

אבל, מעבר לסיפור החנוכה והשתלשלות המאורעות, יש בספר כל מה שצריך כדי ליצור הווי משפחתי ושמח לשעות של אחרי הדלקת הנרות; שירים, חידות, סיפורים - וכמובן, כמו כל ספר ילדים טוב - ציורי ענק צבעוניים ועליזים שמדברים ללב של הילדים ועושים את כל הכיף...

בתוך כל זה, דבורה מיטיבה לחבר את סיפור גבורת היוונים לרגעי הגבורה היומיומיים של כל ילד, במי אנחנו נלחמים? מהי הגבורה האמיתית? איך מגיעים לניצחון? 

הספר שישדרג לכם את חנוכה תשפ"ד, מתאים לכל אמא שחשוב לה שהילדים שלה ידעו יותר, מעולה לדמי חנוכה!

עוד פרטים על הספר תוכלי לראות פה באתר של יפה נוף

ויש עוד המון חדש לחנוכה ביפה נוף! 

בלחיצה פה את נרשמת לקבלת קטלוג המבצים של חנוכה! תקבלי אותו אוטוטו כשיתייבש הדיו...



העמוד הזה אמנם ממומן, אבל אני חתומה על כל מילה בו : )

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.