1 דקות קריאה
15 Jun
15Jun

תמר היא ירושלמית גאה בעברה, כזאת שלא חלמה שתעזוב את ירושלים, ותגור רחוק מהכותל.

הם קנו דירה להשקה בקרית אתא, ואיכשהו מצאו את עצמם גרים בתוכה...

היום היא מתארת את המעבר כתהליך של גדילה, התבגרות וממליצה עליו בחום : )

תוקעת יתד בצפון.


תמר, ספרי על קרית אתא

"קרית אתא היא עיר במחוז חיפה (סוף כביש 6) הצמודה לרכסים. התושבים בעיר בעלי כבוד לדת ברובם, בעיר קהילה ותיקה ליטאית וחסידית (האדמו"ר ממקווא), ויש התפתחות ליטאית צעירה בשנים האחרונות".

למה בחרת לגור בקרית אתא? 

"האמת שהסיבה היחידה היא שה' פשוט הביא אותנו לכאן אחרת אין לי שום הסבר הגיוני. 

הייתי ירושלמית גאה, כמו כל הירושלמיות... נאמתי לכולם שאני בטוח אגור בירושלים ואין סיכוי אחר! אבל לא היה לי את הסכום לקנות בירושלים, וקנינו להשקעה בקרית אתא, לא היה לנו כיוון לגור במקום, אפילו לא ביררנו על האוכלוסייה לפני שקנינו. 

מפה לשם מצאנו את עצמינו גרים כאן..."

ההורים תמכו במעבר? 

"היה להם קשה שנהיה רחוקים, אבל העריכו את האומץ".

איך קיבלו אתכם התושבים הוותיקים יותר?

"בחום".

מאנ"ש / צילום: תמר - שבי רגע


ספרי על הדירה שלך.

"הדירה שייכת לי ב"ה. דירת שלושה חדרים, 70 מטר, בבניין ישן אבל משופצת מהיסוד, הכל חדש".

מה מחיר דירה לקניה/ לשכירות באזור שלך?

"שכירות באזור 2,500, קניה באזור 900K".

 ממה את מרוצה?

"מעצם העניין של חיי קהילה, ומהאנשים הטובים שנמצאים כאן בעיר. יש פה עזרה הדדית שכוללת השתתפות בשמחות, אירוח סעודות הדדי, מפגשי נשים ועוד. 

בכללי אני מרוצה מהעיר מכיוון שהיא קרובה מאד לרכסים (15 דק' ) שזה מרכז תורני ענק היום למי שלא מכיר, עם כוללים ושרותי דת ברמה הכי גבוהה, וכן קרובה לחיפה עם כל השירותים העירוניים, קניונים וכו'".

ממה את לא מרוצה?

"מהריחוק מהמשפחה שלי והמרחק מכל האירועים המשפחתיים, בנוסף קשה לי להתרגל למגורים באזור מעורב".

מה היית רוצה לשנות במקום?

"הייתי רוצה שתהיה פה שכונה חרדית לגמרי ולא מעורבת (מאמינה שזה עניין של זמן), ולהביא לכאן את המשפחה שלי... אפילו אח/אחות אחת..."

ירוק מסביב/ צילום: תמר - שבי רגע


יש תעסוקה לנשים חרדיות?

"כן, כמו בכל מקום אחר... משרדים לכלל המקצועות וכן הוראה וכו'. הקירבה לחיפה מרחיבה את אפשרויות התעסוקה לנשים, אמנם יש הבדל מהמרכז בגלל שאחוז החרדים בסביבה נמוך יותר אז המשרדים פחות חרדיים באחוזים, אבל זה דבר שמשתנה עם הזמן ככל שאחוז החרדים בפריפריה עולה..."

כשאני מבקשת מתמר לדרג את תנאי המגורים במקום היא נותנת ציון גבוה למוסדות לימוד טובים, חנויות זמינות, קהילה חמה, נשים כלבבה, וחברים טובים לילדים, מדרגת קצת פחות את התחבורה במקום, ובמקום אמצעי את הגינות לילדים. היא מפרטת: 

"גינות דירגתי נמוך מכיוון שהגעתי מירושלים משכונה מאד ירוקה, צמודה ליער עם הרבה גינות גדולות, אז כאן אני מרגישה פחות ירוק, מאמינה שמי שמגיעה מבני ברק המצב יראה לה אותו דבר או יותר טוב... בנושא של חנויות יש כאן קניונים ממש קרובים, וכן יש קניון כאן בעיר עם הרבה חנויות חרדיות כמו קידישיק, שמיז, מקימי ועוד".

ועוד ירוק/ צילום: תמר - שבי רגע


מה קשה לך לעומת ירושלים?

"הריחוק מהכותל (בתור ירושלמית  זה ממש קשה לי. הייתי הולכת בעבר בתדירות ממש גבוהה והיום כמובן פחות יוצא לי), והריחוק מהמשפחה. היתרונות זה הרוגע ביחס ללחץ החברתי שיש במקומות אחרים, הריחוק שמפתח את האישיות, מגלים עצמאות ומכירים חיי קהילה שזה פלוס עצום, ממש יהיה לי קשה לחיות היום בלי זה". 

רכסים-בית שמש-ביתר-ירושלים/ צילום: תמר - שבי רגע


ממליצה לנשות 'שבי רגע' לעבור למקום?

"כן! לכל מי שמתלבטת או חוששת אני ממליצה לפחות לנסות, בטח אם אתם עדיין צעירים ופחות מחויבים למוסדות - זה הזמן! אני ברמה האישית מרגישה שעם כל הקושי, קיבלתי הרבה מתנות; זה פיתח לי את האישיות להתמודד במצבים חדשים ולהכיר אנשים חדשים, אפילו רק להתמודד עם התגובות של כל המכרים/ידידים שפותחים זוג עיניים גדולות ושואלים 'איפה אתם גרים, בקרית אתא? איפה זה, בחו"ל???' 

המציאות חייבה אותי להתמודד עם כל התגובות והביאה אותי לביטחון בזה שאני צריכה לעשות מה שנכון לי ולא מה שכולם עושים. (ספציפית פיתחתי שיטה לענות לאנשים שמגזימים ושואלים 'מה את עושה במקום?', ו'יש מכולת או כולל בעיר?'... בדרך כלל אני עונה בתמימות: "אני קמה בבוקר, יוצאת לעבודה, בעלי יוצא לכולל בצהריים חוזר וכו'"), וגם כמו שפרטתי למעלה אני נהנית מחיי הקהילה, יש מפגשים, אירוח הדדי לשבתות וזה משהו שממש לא הכרתי".

קהילה מגובשת/ צילום: תמר - שבי רגע


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.