1 דקות קריאה
15 Jan
15Jan

לפני הכל - היכרות 🙂

נעים מאד, אני מרים קטנוב, מאמנת עסקית, מנהלת קבוצות נטוורקינג לבעלות עסקים ומלווה תהליכי הכשרה ופיתוח 1:1 במטרה להגיע לעסק של מימוש, הגשמה ופרנסה בכבוד. 

אחרי 12 שנים בתחום אפשר לומר שזה גם כיף גדול : )

אז איך אפשר לנהל עסק בתקופה כזו?

ואיך אפשר לשלוח ילדים לבית הספר בתקופה כזו?

איך אפשר לעשות קניות בתקופה כזו?

ואיך אפשר ללכת לעבודה בתקופה כזו?

כשמקומות עבודה ומוסדות לימודים חזרו לפעול כסדרם, אף אחד לא שאל שאלות: 

רובנו ככולנו שלחנו את הילדים בחדוה, ושמחנו שסוף סוף יש שגרה להתנחם בה. גם לקניות יצאנו, ומי ששכירה הלכה לעבודה בלי לשאול שאלות.

בעלות עסקים, בשונה מרוב יצורות העולם, עושות משהו אחר ברוב הזמן - הן עוסקות בשיווק יצירתי, בהפקת מוצרים חדשניים ומרתקים, בהשקות חדשות ומיילים בסדרות...

לכן יקירותי בעלות העסקים, עברנו שבועות קשים שבהם היינו צריכות להתאפס ולהתארגן לגמרי מחדש, ובשום אופן לא להמשיך בפעילות הקבועה.

בואי נחלק את בעלות העסקים לפי 3 דפוסי התנהגות שנתקלתי בהם, נחלק גם את הלקוחות, ונבין כיצד לפעול מול כל סיטואציה.

הדפוס הנמנע - מהן שמעתי משפטים כמו ”אף אחד לא צריך עיצוב פנים עכשיו”, ”נחכה ונראה מה קורה”, ו”אני חייבת לשנות מהר את כל המיקוד העסקי שלי”. 

אם את מזהה את עצמך, שימי לב אם את לא נוטה לחזור לאיזור נוחות פסיבי עם כל שינוי במצב.

הדפוס השורד - ”אני רוצה לפרסם, אבל זה לא מתאים. מחפשת חלופה”, ”אני אמשיך עם הקיים ונראה מה קורה”, ”אני חייבת כסף עכשיו, אחפש להשכיר את יחידת הדיור שלנו”. אם את מזהה את עצמך, כנראה שאת חיה בכאן ועכשיו, מנסה לשמור על הקיים לפחות, ולהשתמש אופציות קיימות להשגת מטרותייך.

הדפוס הלוחם - ”מצב חרום! מיד אני עולה למשדר ומביאה בשורה לעם ישראל”, ”הזדמנות עסקית - להגיע ללידים חדשים”, או ”מיד אני מפיקה קמפיין חלופי שיעזור לחיילים, למפוני הדרום ולמצבי טראומה וחרדה”.

אם את מזהה את עצמך כנראה כח החיים שלך חזק, הבטריה מלאה ואת טיפוס פרואקטיבי ומלא מוטיבציה עסקית.


מה הדפוס הנכון? זהו. שאין נכון. קבלי את עצמך ופעלי בהתאם לכוחותייך.

וההפתעה - גם ללקוחותינו בעורף יש את אותם דפוסי התנהגות. חלקם קפאו במקום והפסיקו כל פעילות של צריכת מוצרים מעבר לשישיות מים במארזים. חלקם המשיכו להיצמד לקיים לשמר שגרה ככל הניתן, וחלקם גם בימים מתוחים אלו ממשיכים להתקדם ולצמוח - ורוכשים טיפולים רגשיים, עציצים למרפסת, ואפילו חוגי אמנות.

ולכן, אחרי שבועות של כאוס ובלבול, באתי לתת לך כלי שיעשה סדר, ויעזור לך להפריד בין רגשות לפעולות בעסק.

תרגיל מעשי להפרדת רגשות

קחי דף לבן, וחלקי אותו לשניים. בצד הימני רשמי - מה צריך לעשות - כל הפעולות שעולות בדעתך בתור משהו שנכון לעכשיו מוטל עלייך לעשותו, עם אחריות של מנהלת עסק שדואגת שימשיך לפעול ולא יקרוס לתוך עצמו. 

רשמי גם משימות ומטלות שלך כעובדת בעסק - למה עלייך לדאוג? מה צריך להיעשות? תוכלי להתייחס לפעולות חרום - כמו שינוי טקסט שיווקי, יצירת מיזם חדש, הצטרפות לפעילות המתאימה לתקופה.

התייחסי גם לפעילות עסקית שוטפת - מיתוג העסק, גביה, בנית אסטרטגיה, חיזוק רוח הלחימה שלך כבעלת עסק. אתגרי את עצמך לצאת מאיזור הנוחות שלך, ולפעול בדפוס התנהגות שונה ומאפשר.

בצד השמאלי תכתבי - מה צריך לחשוב ולהרגישפרטי מחשבות של אמונה ורוגע שיביאו לך שלוה ללב, וכך במקום לברוח לזרועות השגרה - כמו שרבות נטו לעשות באופן אוטומטי - ברחי לזרועות האמונה שהיא מביאה מרפא ונוחם אמיתי.


הכותבת מרים קטנוב מאמנת ליזמות עסקית לתגובות ושאלות mk.imunim@gmail.com




הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.